فکر برتر در مشاوره روان شناسی

مواظب افـکــارت بــــــاش که گفتــارت می شود، مواظب گفتــارت بــــــاش که رفتـــارت می شود، مواظب رفتـــارت بــــــاش که عــــادتت می شود، مواظب عــــادتت بـــــاش که شخصیتت می شود، مواظب شــخـصیتت بــــــاش که سرنوشتت می شود.

فکر برتر در مشاوره روان شناسی

مواظب افـکــارت بــــــاش که گفتــارت می شود، مواظب گفتــارت بــــــاش که رفتـــارت می شود، مواظب رفتـــارت بــــــاش که عــــادتت می شود، مواظب عــــادتت بـــــاش که شخصیتت می شود، مواظب شــخـصیتت بــــــاش که سرنوشتت می شود.

۱۲ مهر۱۶:۵۲
رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجاگفت: موضوع کسری خدمت در قانون جدید پیش بینی نشده و متولدین 1373 به بعد مشمول این قانون نمی شوند.
سردار صدر‌السادات رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا  با اشاره به آخرین وضعیت خدمت سربازی اظهار کرد: سازمان وظیفه عمومی به عنوان یکی از نیروی انتظامی عنوان پلیس تخصصی دو ماموریت دارد که نخست تأمین سرباز و فراخوان اعزام مشمولان به خدمت و دیگری رسیدگی به درخواست مشمولان است. 
وی افزود: طبق قانون بعد از آنکه فردی به ۱۸ سال تمام می‌رسد باید به خدمت سربازی اعزام شود و طبق روال مشمول اعزام به خدمت می‌بایست درخواست خود را کتباً به سازمان وظیفه عمومی اظهار کند و این سازمان با توجه به هماهنگی نیروهای مسلح به تناسب نیاز مشمولان را به ارتش سپاه نیروی انتظامی وزارت دفاع جهت خدمت اعزام می‌کنند ضمن آنکه بخشی از سربازان بنا به نیاز سیستم‌های دولتی و هماهنگی نهاد‌ها و دستگاه‌های دولتی معرفی می‌شود.

این مقام مسئول انتظامی بیان کرد: مشمولانی که بنا به دلایلی از جمله ادامه تحصیل معافیت و غیره تمایلی به اعزام و خدمت را ندارند درخواست خود را به این سازمان اعلام می‌کنند و سازمان وظیفه عمومی نقش رسیدگی به درخواست‌ها را دارد برابر آمار ۳ میلیون درخواست از طریق پلیس ۱۰+ به سازمان وظیفه عمومی ارسال شده و این سازمان به درخواست‌های ارسالی پاسخ داده شده است که بیشتر درخواست‌های در خصوص معافیت‌های پزشکی کفالت ایثارگران و غیره است؛ در خصوص درخواست‌های معافیت تحصیلی برابر آمار ۳۸۰ هزار درخواست رسیدگی شده است. 

به گفته سردار صدر‌السادات بیشترین نیروهای اعزامی به ترتیب ارتش، نیروی انتظامی، سپاه و وزارت دفاع بوده است. 


رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اذعان کرد: سال گذشته با توجه به مصوبه شورای اسلامی مجلس قرار شد مشمولانی که ۸ سال غیبت دارند با پرداخت جریمه از معافیت استفاده می‌کنند در همین راستا ۲۸۰ متقاضی ثبت نام کردند و در اسفند ماه برای تمامی ۲۸۰ تن پیامک اطلاع رسانی ارسال شد و ۲۸۰ هزار تن شرایط لاز را داشته‌اند و ۷ هزار تن فاقد شرایط بوده و حدود ۱۲ هزار درخواست در حال بررسی است.

سردار صدر‌السادات تا کنون ۲۳ هزار میلیارد ریال واریزی از طریق پرداخت جرایم قیمت سرباز ی داشتیم که تمامی این واریزی‌ها به حساب خزانه دولت واریز شد. 

وی بیان کرد: آخرین مهلت واریز جرایم مشمولان غایب خدمت سربازی ۱۰ مهرماه بود ه که به مناسبت هفته نیروی انتظامی این مهلت تا پایان هفته تمدید شده است ضمن آنکه مرحله دوم ثبت نام طی دو ماه آینده آغاز می‌شود؛ محاسبه مبلغ جریمه بر مبنای مدرک تحصیلی و سنوات غیبت فرد است. 

به گفته سردار صدر‌السادات مشمولان غیبی که متاهل هستن ۵ درصد تخفیف و به ازای هر فرزندی ۵درصد تخفیف در مبلغ جریمه لحاظ می‌شود. 

وی عنوان کرد: خوشبختانه کمبود سرباز نداریم و نیاز نیرو‌های مسلح تامین شده ضمن آنکه قرار بود خدمت سربازی امسال از ۲۱ ماه به ۲۴ ماه افزایش یابد اما با توجه به استقبال مشمولان افزایش خدمت سربازی امسال اتفاق نخواهد افتاد و برای سال‌های آینده بنا به نیاز و شرایط تصمیم جدیدی خواهیم گرفت. 

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: این سازمان سربازان صفر را به مرز‌ها اعزام نمی‌کند و معمولا سرباز‌های درجه دار جهت خدمت به مرز کشور اعزام خواهند شد. 

سردار صدر‌السادات با اشاره به اینکه ۶۷ درصد از سربازان فارق‌التحصیل هستند، افزود: مشمولانی که دارای مدرک زیر دیپلم و دیپلم هستند ،هر ماه و مشمولانی که دارای مدارک دانشگاهی هستند در ابتدای ماه‌های زوج به خدمت سربازی اعزام می‌شوند. 

صدر‌السادات گفت: موضوع سرباز حرفه‌ای صرفا در فضای مجازی مطرح شده و هنوز مفهوم سرباز حرفه‌ای در قانون تبعین نشده است و فقط در یک مقطعی اعزام مشمولان آموز‌شهایی را می‌گذراند.

وی اذعان کرد: در صورتی که اطلاعات سرباز وظیفه در سامانه وظیفه عمومی کامل باشد پس از پایان خدمت ظرف ۲ روز تا ۱ ماه کارت پایان خدمت صادر خواهد شد، ضمناً مشمولانی که قصد دریافت دفترچه اعزام به خدمت را دارند می‌تواند به سایت وظیفه عمومی مراجعه کنن و دیگر نیاز به مراجعه حضوری به مراجع پلیس ۱۰+ نیست.

*شرایط ابطال معافیت  پزشکی 

سردار صدر السادات در خصوص ابطال معافیت های پزشکی گفت: ابطال معافیت  پزشکی شرایط دشواری داشته و فردی که درخواست ابطال معافیت  پزشکی می کند باید  دلیلی موجه داشته  باشد.

*علت هوشمند شدن کارت های پایان خدمت 

وی در ادامه با اشاره به تمدید کارت‌های پایان  خدمت بیان داشت: کارت‌های قدیمی پایان خدمت اعتباری نداشته و همچنین مهلت تمدید کارت های قدیمی نیز و به پایان رسیده است.

این مقام مسئول در ادامه به علت هوشمند شدن کارت های پایان خدمت اشاره کرد و گفت : کارت‌های هوشمند جدید با دستگاه های مختص سازمان نظام وظیفه عمومی قابل ملاحظه بوده و در واقع خلاصه ای از پرونده خدمت فرد به شمار می رود. 

وی در ادامه افزود: کارت‌های هوشمند به دلیل دارا بودن ضریب امنیتی بالا، امکان جعل را به حداقل رسانده است.

 سردار صدر السادات با اشاره  به اینکه قانون مشمولان سربازی تا پایان  سال جاری تغییر نمی‌کند گفت: آمار مشمولان غایب در سطح کشور از ابتدای انقلاب تا کنون بالای 1 میلیون و500 هزار نفر بوده که تاکنون برای تعیین  تکلیف مراجعه نکردند. 

*کسری خدمت به  متولدین 1373 به بعد تعلق نمی گیرد 

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اذعان کرد: ضوابط مربوط به  کسری خدمت تا قبل  از تصویب قانون جدید به افرادی که پدرآن‌ها 30ماه سابقه خدمت در جبهه های جنگ داشته، افرادی که پدر آن‌ها 24 ماه سابقه  اسارت داشته و همچنین  افرادی پدر ان ها 25درصد جانبازی داشته، تعلق می گرفت که در حال حاضر پس از تصویب قانون جدید ، موضوع کسر خدمت پیش بینی نشده است.

وی در ادامه افزود: در حقیقت مدت زمان اجرای کسر خدمت برای افراد مشمول تا سال 1390 قرار گرفت متولدین  قبل از سال 1372 از این قانون استفاده کردند.

*خدمات ویژه برای متاهلین 

سردار صدرالسادات خاطر نشان کرد: سعی براین است که افراد متأهل به  نزدیک ترین مرکز آموزش محل سکونت خود فرد یا همسرش اعزام شوند.
محسن بازرگان | ۱۲ مهر ۹۴ ، ۱۶:۵۲

خدمت سربازی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی