فکر برتر در مشاوره روان شناسی

مواظب افـکــارت بــــــاش که گفتــارت می شود، مواظب گفتــارت بــــــاش که رفتـــارت می شود، مواظب رفتـــارت بــــــاش که عــــادتت می شود، مواظب عــــادتت بـــــاش که شخصیتت می شود، مواظب شــخـصیتت بــــــاش که سرنوشتت می شود.

فکر برتر در مشاوره روان شناسی

مواظب افـکــارت بــــــاش که گفتــارت می شود، مواظب گفتــارت بــــــاش که رفتـــارت می شود، مواظب رفتـــارت بــــــاش که عــــادتت می شود، مواظب عــــادتت بـــــاش که شخصیتت می شود، مواظب شــخـصیتت بــــــاش که سرنوشتت می شود.

۲۸ شهریور۰۳:۵۸

ـ امیر عبدالله در عربستان : یکی دیگر از نشانه های ظهور قتل فرمانروای عربستان بنام عبدالله می باشد که در ماه ذی الحجه روی خواهد داد . امام صادق در این زمینه می فرماید : هرکس برای من مرگ عبدالله را تضمین کند من ظهور قائم را برای او تضمین می کنم همچنین از آن حضرت روایت شده است که : زمانیکه مردم در سرزمین عربستان در حال وقوف می باشند سواری با شتر سبک سیر به آنجا وارد می شود و مرگ خلیفه را خبر می دهد و با مرگ او فرج آل محمد و گشایش کار تمام مردم فرا می رسد . بحار ۵۲ ص ۲۱۰ و ۲۴۰

سفیانی در آستانه کودتا : امام محمد باقر (ع) : سفیانی و حضرت قائم در یک سال قیام می کنند . ( بحارالانوار ج ۵۲ ص ۲۴۰) یکی از علامات حتمیه ظهور قیام فردی به نام سفیانی که همزمان با سید خراسانی در ماه رجب در سوریه کودتا نموده و چند کشور همسایه را فتح و سپس به سمت عراق پیشروی می نماید و لشگری برای دستگیری امام زمان (عج) به سوی مکه روانه می سازد که این لشگر در بین مکه و مدینه به زمین فرو می روند و نابود می شوند و

  با شدت گرفتن فتنه ها و درگیری ها در منطقه خاور میانه و عراق و لبنان و فلسطین و تحت فشار بودن یهودیان غاصب هر لحظه برای کودتای سفیانی که به نفع صهیونیستها و علیه کشورهای مسلمان صورت می گیرد شرایط فراهم تر می گردد

 .امام علی علیه السلام:

  کمرشکنی روی دهد شکافنده ها ( موشک ها ) بشکافند تیزپروازان( هواپیماها) به پرواز درآیند عراق را فتح کنند هر اختلافی را با خونریزی پاسخ گویند ( بشاره الاسلام ص۷۴) حضرت در اشاره به خروج سفیانی در نهج البلاغه می فرمایند:  گویا او را می بینم که در شام فریاد برداشته و با پرچم هایش در حول و حوش کوفه می گردد و به اهل کوفه همچون شتر سرکش رو می آورد زمین را از سرهای بریده فرش می کند دهانش گشوده قدمش در زمین سنگین جولانش گسترده و هیبتش عظیم است. به خدا قسم شما را در این طرف و آن طرف زمین پراکنده می کند تا از شما جز به مانند باقی مانده سرمه در چشم باقی نماند این برنامه ادامه دارد تا عرب بر سر عقل آید (نهج البلاغه خطبه ۱۳۸    

                    

از یکی از نزدیکان آقای بهجت سوالی پرسیدند مبنی بر اینکه آیا بشارت بسیار نزدیک بودن ظهور توسط آیت الله بهجت، نوعی وقت تعیین کردن است؟ و ایشان جواب دادند :

خیر، این حقیر خودم در محضر حضرت آیت الله بهجت رسیدم که بعد ازظهر یکی از روزهای تابستان بود و از ایشون سوال کردم که مطالبی رو از شما نقل می‌کنند، فرمودند چه مطالبی را؟ عرض کردم پیرامون بحث ظهور، فرمود چه نقل می‌کنند؟ (این را اولین باره دارم رسمی عرض می‌کنم).

گفتم نسبت به نزدیکی ظهور از شما مطالبی رو نقل می کنند فرمودند که ظهور بسیار نزدیکه مجددا تاکید فرمودند بسیار بسیار نزدیکه عرض کردم خیلی از علائم و وقایع رخ نداده، فرمودند که برای خداوند سبحان، خداوند متعال کاری ندارد که همه علائم و واقایع رو در یک شب جمع بکند و راه رو برای ظهور حجتش حجت حق فراهم آورد و هموار کند.

این به معنای تعیین زمان ظهور نبوده، اشاره به نزدیکی ظهور است و تعیین وقت نشده، آنهم یرونه بعیدا و نراه قریبا ..

   سرزمین شام از دیرباز نقش مهمی در تحولات جامعه اسلامی بازی کرده است ، حضور معاویه و یزید و دیگر حکام مکار و خونریز اموی در این منطقه و نقش عمیق آنها در تحولات زمان خود که عمدتاً نقشی منفی بوده است ، از صدر اسلام کفه این سرزمین را در تحولات منطقه سنگین کرده است. در طول تاریخ این منطقه تاثیر مهمی بر سایر بلاد اسلامی داشته است.

در روایات عصر ظهور نیز یکی از مهمترین نقاط اثرگذار بر واقعه شریف ظهور ، شام می باشد ، شام در لسان روایات شامل سوریه ، اردن ، لبنان و قسمتهایی از فلسطین و حتی به نقلی برخی از نقاط شمال غربی عراق می باشد ،  اصلی ترین شورش مقابله کننده با ظهور از این مناطق برمی خیزد که در نظر دارد ضمن مبارزه با موج بیداری و انقلاب اسلامی منطقه ای ، جوامع اسلامی را تحت سلطه خود درآورد.

این سرزمین مبدا ، معبر و محل تلاقی قیام های بسیاری در عصر ظهور است ، جنگهای بزرگی در این سرزمین در عصر ظهور واقع می گردد که نشان از اهمیت آن برای طرف های درگیر دارد.

             

تحولات شام بعد از خروج سفیانی دارای شفافیت خوبیست و می توان توالی و ترتیب آن را تا حدودی مشخص کرد ، اما این سرزمین قبل از خروج سفیانی و در فاصله زمانی متصل به خروج وی نیز شاهد تحولات مهمی خواهد بود که به صورت نامنظم و کمی مبهم در روایات ذکر گردیده است ، با توجه به اهمیت تحولات این مقطع زمانی ، یعنی تحولات قبل از خروج سفیانی و احتمال انطباق آن بر تحولات جاری منطقه ، این مقاله در تلاش است تا با نگاهی تحلیلی و دقیق تر به این تحولات مهم  پرداخته و انطباق  وقایع جاری این سرزمین با روایات عصر ظهور را بررسی نماید :

روایات شریف  برای سرزمین شام قبل از خروج سفیانی تحولات زیادی را برشمرده اند که با دسته بندی آنها می توان به وقایع زیر اشاره کرد :

1- فتنه ی عمومی در سرزمین های اسلامی که در شام هم وجود دارد

2- فتنه ی ویژه برای شام ، اختلاف شدید ، خشکسالی و قطحی به علت محاصره اقتصادی غرب

3- وجود درگیری میان دو گروه معارض در شام و ایجاد پراکندگی و ضعف در آنها

4- بلند شدن نداء و صدایی بشارت بخش از جانب شام

5- وقوع زلزله ای مهیب و کشته شدن افراد زیاد در شام

6- ورود نیروهای خارجی به شام که شامل نیروهای ایرانی ، غربی ، مغربی و ترک می باشد

7- کشته شدن حاکم (یکی از مناطق) شام

8- درگیری ابقع ، اصهب و سفیانی در شام که منجر به قدرت یابی سفیانی می گردد

 

1-  فتنه ی عمومی در سرزمین های اسلامی که در شام هم وجود دارد

روایات عصر ظهور ، جوی متلاطم و متشنج را در اکثر کشورهای اسلامی در آستانه ظهور به تصویر می کشند که البته این تلاطم  و اختلافات ، جزء لاینفک هر تغییر و انقلابی می باشد ، چون عده ای که مخالف تغییر و انقلاب هستند و منافع و موجودیت خود را در خطر می بینند ، تلاش می کنند تا به هر وسیله ممکن ، حتی با جنایات هولناک جلوی انقلاب و تغییر را بگیرند.

هرچند مبداء زمانی و فاصله مشخصی برای این فتنه ها و اختلافات تا ظهور ذکر نگردیده است اما آنچه مسلم است این فتنه ها و اختلافات که مدتی قبل از ظهور در جوامع انسانی و مخصوصا در خاورمیانه بعنوان مکان جغرافیایی ظهور وجود دارد ، در سالهای منتهی به ظهور تشدید می گردد و در سال ظهور به اوج خود می رسد:

فتنه تیر و تاری پدید آید و آنگاه فتنه به دنبال فتنه برپا شود تا مردی از اهل بیت من به نام مهدی خارج شود ، اگر او را درک کردی با او باش تا از هدایت یافتگان باشی.

الحاوی للفتاوی ج 2 ص 138

مردم شرق و غرب به اختلاف می گرایند ، اهل قبله(مسلمانان) نیز دچار اختلاف می شوند ، مردم از ناامنی به شدت رنج می برند و این چنین روزگار سپری می شود تا منادی آسمانی ندا دهد ....

غیبت نعمانی ص 132 ملاحم و الفتن ص 114

...و آن سالی است که در تمام سرزمین عرب اختلافات روی میدهد

بحار الانوار ج‏52 ص 222

آنگاه که در عراق اضطرابهای شدید سلب آرامش نمود و اختلافات شام را فراگرفت و اهل یمن بر سر حکومت درگیر شدند... الزام الناصب ص 204

شما را به مهدی(عج) بشارت می دهم ، هنگامی که اختلاف شدید در میان مردم پدید آید و زلزله های سختی واقع شود ، او قیام می کند.

غیبت شیخ طوسی ص 111 ، ملاحم و الفتن ص 134

قائم قیام نمی کند مگر پس از وحشت شدید ، زلزله ها و فتنه های فراگیری که بر مردم چیره شود و طاعونی پیش از آن شایع شود و شمشیر برنده ای در میان عرب پدید آید و اختلاف در میان مردم افتد....

غیبت نعمانی ص 123 ، بشارت الاسلام ص 92

ای جابر قائم ظهور نمیکند مگر هنگامیکه شهرها را فتنه و آشوب فرا گرفته باشد، و مردم راه فرار بجویند ولی راهی پیدا نکنند

مهدی موعود(ترجمه بحارالانوار) ص 1055

 

حرکت عمومی مردمی بر ضد حاکمان مستبد و طاغوتی نیز که می توان از آن به یک بیداری اسلامی و انقلاب مقدس نام برد ، در روایات متعددی مورد اشاره قرار گرفته است که در آستانه ظهور رخ خواهد داد ، مانند روایتی که می فرماید ، ظهور در هنگام انقلابها  و قیام های مردمی خواهد بود :

ابو سعید خدری از رسول معظم روایت کرده که فرمود: شما را بشارت میدهم که مهدی علیه السلام در موقع اختلاف و انقلاب امت من ظهور خواهد کرد.

فتنه ها و آشوبهای آخرالزمان (ملاحم و الفتن) - باب 18 ص 155

آن (ظهور) هنگامیست که زمامامداران ستمگر شما که سیاست مسلمانان را بلد نبودند ، از بین بروند.
الزام الناصب ص 213

 به طور مسلم ، این اختلاف و درگیری که می توان از آن به فتنه های آستانه ظهور نام برد ، در سرزمین شام که از مهمترین بلاد مسلمین است نیز روی خواهد داد ، همچنانکه برخی از روایات صراحتاً به این موضوع اشاره کرده اند :

مژده پیروزی را از سمت دمشق می شنوید... و شورشیان روم پیش می آیند و در رمله مستقر می شوند، پس اولین جایی که از غرب (غرب بلاد اسلامی) خراب می شود، سرزمین شام است.

غیبت شیخ طوسی 269، غیبت نعمانی 279/67

وقتی که از کشمکش و اختلافات داخلی شام اطلاع یافتید باید از شام گریخت، زیرا آشوب و جنگ در آنجاست.

مهدی موعود(ترجمه بحارالانوار ) ص 1055

در آن سال اختلاقات بسیاری در هر زمین از ناحیه غرب روی میدهد نخستین جائی که خراب میشود شام است...

مهدی موعود(ترجمه بحارالانوار) ص 987

با دیدن سه علامت منتظر آمدن مهدی باشید. را وی عرضکرد: یا امیرالمومنین آنها چیستند؟ فرمود: اول اختلافی که در بین اهل شام پدید می آید، و آمدن پرچمهای سیاه از خراسان و وحشتی در ماه رمضان

غیبه نعمانی، ص 133؛ بحارالانوار، ج 52، ص 229؛ منتخب الاثر، ص 220

سعید بن مسیب میگوید: در شام فتنه ای خواهد بود که از هر ناحیه ای آنرا برطرف میکنند از ناحیه دیگری سربلند میکند و آن فتنه انتها ندارد تا اینکه منادی از آسمان ندا میکند که امیر شما فلان خواهد بود.

فتنه ها و آشوبهای آخرالزمان (ملاحم و الفتن)باب 76 -  ص 29

وقتی که در سرزمین شام بلوایی را مشاهده نمودی، پس مرگ است و مردن، تا آنکه غربیان به تحرک آمده و روانه سرزمینهای عربی گردند. که حوادثی بین آنان رخ خواهد داد.

الملاحم و الفتن ص 107.

 اختلافات و درگیریها در مناطق مختلف شام از لبنان و فلسطین گرفته تا سوریه و اردن که از دهها سال پیش آغاز شده و هنوز هم ادامه دارد و طی ماههای گذشته مخصوصا در سوریه تشدید گردیده است ، به خوبی نشان از تحقق روایات فوق دارد. هرچند روایات شریف فاصله زمانی مشخصی را مابین این فتنه ها و انقلابها تا ظهور تعیین نکرده اند ، اما نمی توان فاصله زمانی زیادی را مابین آنها متصور بود مانند روایتی از رسول اکرم(ص) که گذشت و نشان می دهد که ظهور در هنگام اختلاف و انقلاب جوامع اسلامی بر ضد حاکمان ستمگر رخ خواهد داد که می بینیم اینک تا چه اندازه محقق شده است.

البته محققینی مانند علامه کورانی اعتقاد دارند که از متن روایات برمی آید  فتنه ها و اختلافات شام بیشتر منشاء خارجی دارد تا جایی که حتی نیروهای خارجی متعددی در آستانه ظهور در این سرزمین حضور نظامی می یابند. ، لذا می توان از این مسئله چنین برداشت کرد که فتنه ها و اختلافات شام از اول منشاء خارجی داشته و طرفهای درگیر از حمایتهای خارجی برخوردار هستند ، حضور نیروهای ، ترک ، مغرب ، ایران و روم(غرب) (که نیروهای مخالف هم هستند) در سرزمین شام بخوبی منشاء خارجی اختلافات این سرزمین را قبل از حضور نظامی طرفهای درگیر قابل درک می کند. یعنی وقتی حمایتها و اختلافات غیرنظامی بالا می گیرد و به نتیجه ای مشخص نمی رسد ، طرفهای درگیر در این سرزمین مجبور به حضور نظامی آشکار می شوند.

 

2- فتنه ی ویژه برای شام و خشکسالی و قطحی به علت محاصره اقتصادی غرب

ظاهراً نیروهای روم(غربی) بعد از فتنه انگیزی و اختلاف افکنی و قبل از حضور نظامی در این سرزمین مرحله دیگری را نیز اعمال می کنند که البته ممکن است همزمان با مرحله فتنه انگیزی یا در اواخر آن باشد و آن محاصره اقتصادی و جلوگیری از رسیدن غذا و آذوقه به این سرزمین است که ظاهراً در مرحله ای از آن بسیار سخت و شدید می گردد به نوعی که روایت شریف آن را بی نظیر ذکر می کند:

گرسنگی دو نوع است ، گرسنگی ویژه و گرسنگی عمومی ، گرسنگی ویژه در کوفه واقع می شود و منحصراً به دشمنان آل محمد(ص) پیش می آید و آنها را هلاک می نماید ، اما گرسنگی عمومی در  شامات پدید آید و آنها را آنچنان دچار وحشت و گرسنگی می کند که هرگز نظیرش را ندیده باشند ، گرسنگی قبل از قیام قائم(ع) است ولی وحشت و اضطراب بعد از قیام آن حضرت است.

 غیب نعمانی ص 133 ، الزام الناصب ص 18

نزدیک است که عجم جلوگیری نماید و برای اهل عراق درهم و قفیزی نیایدو نزدیک شده که روم جلوگیری کند و برای اهل شام دینار و طعامی نرسد.

ملاحم و الفتن - ص 81

گمان می رود که به اهل شام دیناری و طعامی نرسد ، پرسیده شد از کجا؟ فرمود از جانب روم.

بحارالانوار- ج 51ص92

 

از روایات فوق(که نشان دهنده محاصره اقتصادی شام توسط روم است) می توان به دشمنی روم و بالتبع آن یهود و سفیانی که هم پیمان روم هستند با اهل شام پی برد و صاحبان پرچم های سیاه (ایرانیان) که روایات آنها را دشمن سفیانی و روم و یهود ذکر می کنند با توجه به روایات فوق از حامیان و همپیمانان سرزمین شام به حساب آمده و با این حساب حضور نظامی پرچم های سیاه در شام به نوعی حمایت از حکومت و مردم این سرزمین می باشد.

ظاهراً این محاصره اقتصادی در کنار فتنه های دیگر پیش مقدمه حضور نظامی رومی ها در شام به حساب می آید و شاید به علت اینکه مراحل قبلی جواب نداده و رومی ها به اهداف خود نمی رسند ، مجبور به مداخله نظامی در شام می گردند.

هرچند مدتهاست که مقامات غربی به صراحت از لزوم محاصره اقتصادی سیاسی  سوریه سخن می گویند و تا حدودی نیز آن را اجرایی کرده اند ، اما اینک آن شرایط بحرانی که روایات شریف آن را بی نظیر معرفی می نماید وجود ندارد ، هرچند ممکن است در کوتاه مدت تحریم های شدیدتری بر علیه سوریه اعمال شده و به واسطه دشمنی های همه جانبه ای که از سوی قدرتهای استکباری و همچنین برخی همسایه ها صورت می گیرد و همچنین اقدامات مسلحانه کم سابقه ای که توسط گروههای معارض انجام می شود ، بزودی در سوریه شاهد کمبود ارزاق و نوعی سختی و تنگنا و فشار اقتصادی باشیم.

همچنانکه می بینیم در روایت شریف فوق ، محاصره روم را پولی و غذایی ذکر گردیده است :

گمان می رود که به اهل شام دیناری و طعامی نرسد...

قابل توجه است که بلوکه کردن اموال و دارائی های افراد برجسته سوریه توسط دولتهای غربی آغاز شده و ممکن است بزودی تشدید شده و به محاصره غذایی نیز بیانجامد.

البته این احتمال وجود دارد که این کمبود ارزاق بعد از آغاز شدید جنگهای شام شروع شود که در آن صورت ، قحطی که یکی از عوارض هر جنکی می باشد ، به خوبی قابل درک است.

با نگاهی اجمالی به تیتر اخبار و روزنامه های و مطالب رسانه ها در این زمینه درمی یابیم که تا بحث تحریم همه جانبه سوریه از چند سال پیش آغاز شده و در طی چند ماه گذشته تقویت و اجرائی شده است و ممکن است در طی ماههای آتی شدیدتر هم گرد .

به  تیترهای روزنامه ها در این ماههای اخیر توجه بفرمایید :

تقلید اروپا از آمریکا در تحریم سوریه

واکنش سوریه به تحریم های اتحادیه اروپا

"تیری میسان ": ناآرامی‌های سوریه برنامه‌ تعیین شده غرب است که در سه محور عملیات نظامی، اقتصادی و رسانه‌ای دنبال می‌شود،

تشدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریهl

سلمان رشدی، خواستار تحریم سوریه شد!

انگلیس بدنبال اعمال تحریم های جدید علیه ایران و سوریه است

اتحادیه اروپا ارتش سوریه را در لیست تحریم قرار داد

افزایش تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه

سایه سنگین بحران اقتصادی در سوریه

دستور اوباما برای تحریم سوریه

تصمیم اتحادیه اروپا به تحریم سوریه

دیده‌بان حقوق بشر تحریم سوریه را هموار کرد

فرانسه برای تحریم سوریه تلاش خواهد کرد

  البته عده ای اعتقاد دارند که شاید بتوان از محاصره شدید اقتصادی غزه که جزئی از فلسطین بوده و بالتبع شاید بتوان آن را جزو سرزمین شامات دانست و 5 سال طول کشید ، بعنوان همان تنگنا و محاصره اقتصادی شدید مذکور در روایات نام برد ، همچنانکه می دانیم این محاصره اقتصادی و به نوعی قطحی آنچنان شدید بود که برخی مواقع خبر هجوم مردم برای ارتزاق از گیاهان دشت و صحرا به کرات در خبرگزاریها منتشر شد..

3-وجود درگیری میان دو گروه معارض در شام و ایجاد پراکندگی و ضعف در آنها

وقتی دو نیزه دو سر کرده لشکر با هم کشمکش نمودند، علامتی از علامات الهی ظاهر میگردد عرض شد یا امیرالمومنین آنعلامت چیست؟ فرمود: زلزله ای است که در شام پدید میاید و بیش از صد هزار نفر در آن سانحه جان میدهند....

غیبت نعمانی صفحه 163، غیبت شیخ طوسی صفحه 277

هنگامیکه دو نفر مدعی حکومت در شام بجان هم افتادند علامتی از علائم الهی است. سپس مردم را امر بسکوت و آرامش میکنند. آنگاه شام چنان دچار اضطراب و ناامنی میگردد...

مهدی موعود (ترجمه بحارالانوار) ص 989

آنچه از روایات بدست می آید این است که قبل از خروج سفیانی در چند مرحله درگیریهایی میان  دو گروه رخ می دهد ، یکی از این درگیریها میان اصهب و ابقع است که در مورد آن صحبت خواهیم کرد ، هرچند این درگیری معمولاً میان سه نفر یعنی اصهب و ابقع و سفیانی ذکر گردیده و کمتر می تواند مصداق روایات فوق که نشان دهنده درگیری میان دو گروه است ، باشد.

علامه کورانی در کتاب عصر ظهور نیز قائل به درگیری دو گروه قبل از درگیری مابین اصهب و ابقع و سفیانی می باشد و این درگیری را جدای از درگیری مذکور می داند.

درگیری دیگری که به نظر می آید مصداق درگیری روایات فوق باشد ، درگیری ما بین پرچم های سیاه (ایرانی ها) و پرچم های زرد یا سبز(مغربی ها) می باشد که به دو دلیل این درگیری نیز نمی تواند درگیری مذکور باشد ، زیرا هدف درگیری مذکور تصاحب حکومت بوده و هیچ کدام از طرفین پیروز نمی شوند در حالی که در درگیری پرچم های سیاه و زرد ، هدف حکومت شام نبوده و ظاهراً بقول علامه کورانی حرکت به سمت بیت المقدس است ضمن اینکه درگیری با پیروزی پرچم های سیاه خاتمه می یابد.

شاید بتوان گفت در مورد مصداق این درگیری دوجانبه ، تنها گزینه ای که باقی می ماند ، درگیری مابین حکومت شام و گروههای معارض داخلی می باشد که به خوبی هدف تصاحب حکومت و عدم غلبه یکی بر دیگری می تواند در این مورد مصداق پیدا کند.

درگیریهای شدیدی که اینک میان گروههای مسلح معارض که به خوبی توسط کشورهای غربی و آمریکا و عربستان و اردن و .... حمایت شده و با سلاح های نیمه سنگین و پیشرفته ، گاه ضربات سنگینی بر ارتش سوریه وارد می کنند ، را شاید بتوان مصداق درگیری فوق ذکر کرد ، این احتمال وجود دارد که با دلارهای سعودی و فریب های غربی ، فرماندهان ارتش سوریه ، جذب دشمن شده و به تدریج کفه درگیریها به نفع نیروهای معارض سنگین شود ، آمار بالای کشته ها و زخمی ها که تا کنون به بیش از 10 هزار نفر می رسد ، نشان دهنده عمق و شدت درگیریهای دو طرف است. تدارک وسیع نیروهای استکباری و مزدوران خاورمیانه اش (که توانسته اند حتی ترکیه را نیز با خود همراه کنند  )برای مهار سوریه نشان می دهد که آنها به راحتی دست بردار نبوده و باید منتظر روزهای سختی برای سوریه بود.

شاید از عبارت " نیزه دو سر کرده لشکر " بتوان نتیجه گرفت که یکی از فرماندهان بزرگ سوریه با پیوستن به معارضین ، مدعی حکومت خواهد شد ، که برادران سوری باید مراقب این موضوع باشند.

این درگیری که پیش از زلزله بزرگ شام رخ خواهد داد ، بعنوان یکی از علائم ظهور ذکر گردیده است.

اگر حکومت سوریه و معارضان مصداق دو مدعی حکومت درگیر قبل از خروج سفیانی باشند ، می توان پیش بینی کرد که هیچ کدام نمی توانند به طور مطلق قدرت را در دست داشته باشند و این تلاطم و درگیری تا وقوع تحولات بعدی ادامه خواهد یافت.


این مقاله صرفا یک کار تحقیقاتی بر اساس روایات و احادیث اسلامی میباشد و احتمال اشتباه از سمت ما برای تحلیل ها و موارد منطبق شده به افراد وزمانها و مکانها وجود دارد و هیچکدام قطعیت ندارد و فقط حدس و گمان و کار تحقیقاتی میباشد و فقط خداوند تعالی بر این امور آگاه   است.     

الهم عجل الولیک الفرج          

 

محسن بازرگان | ۲۸ شهریور ۹۳ ، ۰۳:۵۸

امام زمان عج

حضر ولی عصر عج

نشانه های ظهور

نظرات  (۱)

سلام اقای بازرگان این خطبه 138 نهج البلاغه ترجمه دکتر بهشتی 
گویا مى‌بینم او را (عبد الملک مروان را) که در شام فریاد مى‌کند و لشکرى فراهم مى‌سازد، و درفش‌هاى ستم را در کوفه و شهرهاى قلمرو آن مى‌تازد ، و به کردار شتران افسار گسیخته و خشمگین، به سوى ساکنان آن دیار هجوم مى‌آوردو خاک را بر سر کشتگان، فرش مى‌کند ، و دهانش را چون درندگان بگشاید ، و هر جا که برود گامهاى خود را در آن سنگین و استوار نماید ، جولان او دور و دراز و حمله‌اش سخت مى‌گردد ، سوگند به خدا شما را در اطراف زمین مى‌پراکند تا این که از شما بر جا نماند مگر اندکى مانند سرمۀ در چشم ، پس سختى و بیچارگى پیوسته بر قرار خواهد ماند تا این که برگردد به سوى عرب خردهاى پنهان شده ایشان ، پس اگر سکون و آرامش مى‌خواهید، روى به سوى آیین پیامبرى آورید و فرامین خدا را به کار بندید و پیمان نزدیک را که اتمام نبوت بر آن استوار است (امام به حق و جانشین پیامبر اکرم را) راهنماى خویش گردانید ، و بدانید که شیطان با نیرنگ و افسون راههاى کج و کوله‌اش را براى شما آسان مى‌نماید تا به جاى قدمش گام نهاده از او پیروى کنید .
کجای این ترجمه به خروج سفیانی اشاره شده برای مردم وعده هایی می دهید و اذهان را منحرف می کنید اگر این سفیانی مدنظر شما با این توصیف که شما عرضه می کنید نبود و حضرت مولا ظهور نکردن انوقت جواب مردم با کیست ?
و این تناقض ترجمه 20 30 سال قبل هست حالا تا آینده چه تغییراتی که نشه.
التماس دعا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی